P2230318

Recenze, náš názor na Šíleně jednoduché

Přebal knihy

Předem bych se chtěl omluvit, že recenze vychází až nyní, byl jsem nemocný, a tak na čtení nebyla nálada ani chuť. Knihu nám zaslalo nakladatelstvím Albatros Media a.s. a vydavatelské nakladatelství je Bizzbooks.

Ken Segall

Nejprve jsem nevěděl o čem vlastně tato kniha bude, ale po přečtení úvodu jsem na to hned přišel. Knihu napsal Ken Segall, který byl kreativním ředitelem agentury vytvářející reklamní kampaně pro Apple. Autor popisuje spolupráci s firmou Apple a s firmou NeXT, kterou založil Steve Jobs v době, kdy byl z Applu vyhoštěn bývalým CEO ředitelem Pepsi. V knize je spoustu postřehů o tom, jaký byl Steve Jobs, jak se choval a jakým způsobem přemýšlel.

,, Jednoduché může být často obtížnější než složité. Musíte tvrdě pracovat na tom, aby vaše myšlení bylo přímé a dosáhli jste jednoduchosti. Ale stojí to za to, protože jakmile se tam jednou dostanete, můžete pohnout horami. “

– Steve Jobs, BusinessWeek, 25. května 1998

Obsah knihy mě doslova pohltil, když jsem začal číst, strávil jsem nad knihou i přes tři hodiny, což je zajímavé, jelikož většinou čtením tolik času netrávím. V knize je popsána cesta Applu a jeho souboj jednoduchosti se složitostí. Kniha popisuje snad všechny klíčové momenty společnosti Apple. Nejvíce mě však zaujala kapitola Myslet ve správných slovech, konkrétně část, která pojednává o tom, jak se vlastně vzalo ,,i“ ve jménech výrobků Apple. Kde se vlastně zrodil název iPhone, iPod a iPad?

Myslete brutálně

Myslete v malém

Myslete minimalisticky

Myslete akčně

Myslete v symbolech

Myslete ve správných slovech

Myslete neformálně

Myslete lidsky

Myslete skepticky

Myslete bojovně

Jednoduše: Myslete jinak!
Celkově je kniha velice zajímavá, spíše se zaměřuje na manažery a ředitele firem, ale i obyčejný fanoušek Applu si dobře počte. Celkové pojetí knihy se mi velice zamlouvá. Po knize Steve Jobs je to druhá kniha, která se zabývá děním kolem Applu, co jsem četl. Je plná klíčových událostí a rozhodnutí, které Apple a jeho vývoj ovlivnily. Je zde pojednáváno i o tom, jak Steve jednal se svými zaměstnanci, co po nich chtěl, co od nich vyžadoval a co očekával.

,, Zjednodušujte, Zjednodušujte

Kniha je vhodná pro všechny fanoušky Applu. Na věkové kategorii nezáleží, přesto pokud někdo chce zjistit jak to v Applu fungovalo, je tu i konkurence, která je delší, ale nenabízí tolik „hlášek“. Především bych chtěl poděkovat nakladatelství Albatros Media a.s., že nám tuto knihu zaslali. Dík patří také nakladatelství Bizzbooks, které se zasloužilo o český překlad.